f

2012. szeptember 3., hétfő

Napló a várandóságról


Tegnap már nem tudtam kihúzni magam az alól, hogy ki kellett mozdulnom (amit egyáltalán nem bántam meg, mert Albert és Viktória kiállítást néztük meg, ahol álmaim ruháját is kiállították, illetve végre láthattam, milyen lehetett a Kristálypalota).

Egyértelmű, hogy nem is otthon ettünk, hanem a Belfritben (isteni a lazacuk), ami ugye egy Alexandra közelében van (Corvin-negyed...)

Könyvekkel mindig le lehet venni a lábamról. Régóta szemezgettem a babás irodalommal, de mivel még nagyon távol álltam az egésztől, csak az internetet böngésztem - ahol számtalan jó/felesleges/káros információt találhat az ember lánya. Olcsóbb egy 3-4.000 forintos kötetnél, és sokkal bővebb tájékoztatást nyerhetünk belőle. Viszont ki tud ellenállni, hogy a témának megfelelő, színes (szagos) könyvecskék ne virítsanak a külön erre a célra fenntartott polcon?

Ha eddig bementem egy könyvesboltba, akkor általában a szórakoztató, romantikus irodalomnál álltam meg, az ismeretterjesztő, életmód részleget mindig kihagytam (amik inkább vonzottak: a művészeti albumok, de azok olyan drágák, hogy nem engedhettem meg magamnak).

Végre valahára célirányosan mehettem most a szülés-gyereknevelés asztalkához. Gyönyörű szép babanaplókat árultak, volt rózsaszín a lányoknak, világoskék a fiúknak. Meglátva ezeket eldöntöttem, hogy valamiféle várandós naplót szeretnék, olyat, ahol apró részletekben - hetekre, napokra felosztják a terhességet, amelybe én is beírhatom a jegyzeteimet. Volt is egy, melynek imádnivaló volt a borítója, de semmi új információt nem tartalmazott, naplónak meg itt van ez a blog (éppen emiatt indítottam). Azt félretéve is számos a terhességgel foglalkozó kötet volt, ki is néztem vagy négyet, amiből a két legolcsóbbat vettem meg:

Fogalmam sincs, hogy melyiket kellett volna igazán választanom, ha van valami, amit Ti szerettek, szívesen fogadom (úgyis veszek még, ahogy magamat ismerem)!

Az egyik könyvben a kerülendő ételek között külön kiemelté a hotdogot, amivel csak az a baj, hogy a múlt héten rákattantam, és most is virsli van itthon ebédre. Anyummal megállapítottuk, hogy biztos azért, mert hizlal, mert más kivetnivalót még nem találtam (a neten persze erről nem írnak). Azóta is foglalkoztat, miért nem lehet hotdogot enni egy kismamának?! 

6. hét 3 nap45. nap.

A terhesség tünetei:
  • érzékeny, fájdalmas mellek (ha véletlenül nem hiszem el, hogy kisbabát várok, titokban a melleimet szoktam fogdosni - ha fáj, akkor van terhességi tünet, és akkor nincs méhen kívüli terhesség <ami már egyébként is kizárva>)
  • hányinger (még nem hánytam, és nem minden nap jelentkezik, ha mégis, akkor is a legváratlanabb időpontokban - valami miatt a fogmosás előtti percekben gyakoribb)
  • állandó jellegű folyás (fehér, néha sárgás, nagyon unom, mert így betétet kell használnom, amitől ugye viszketek)
  • nem tudom, hogy ez a terhességnek a jele, de a jobb medencecsontom fáj(néha már a bal is), ahol egyébként is szúr a hasam
  • Hasfájás (főleg ha megyek, jobb oldalt a medencecsontom környékén - mint mikor kifullad az ember, de most nem is kell hozzá sietnem, szaladnom, sokat sétálnom) 
  • nő a hasam(?), (Mr. Férfi szerint még nem, alapból ekkora volt mindig is, apum szerint megváltozott a formája).

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...