f

2014. december 16., kedd

  





Kész röhej, ami ebben a kis országban zajlik.

Mint ahogy már tudjátok, little-kóros vagyok, vagyis születésemkor oxigénhiányos lettem. Paraparesis spastica, áll már az 1991-es orvosi bizottsági szakvéleményen. Köztudottan nem rehabilitálható, maximum stagnálható állapot. Ezt 2004-ben megerősítették, amikor először kértem a közlekedőképességem minősítését. Szó szerint ezt áll a papíron: „Munkaképesség-csökkenés mértéke össz-szervezeti szempontból: 67 %. III. csoportú rokkant. Újabb felülvizsgálata nem szükséges. Állapotában javulás nem várható, így újabb füv. nem szükséges.”
2012-ben, amikor a kormány rendeletbe adta a rokkantnyugdíjasok felülvizsgálatát, én is – jó kislány módjára – visszaküldtem a kérelmemet egy komplex vizsgálatra. Közben vidékről Budapestre költöztem, ahol sokkal több korábbi „beteget” és újabb esetet kellett kivizsgálniuk, így a "nem szükséges vizsgálatra" hivatkozva hátrébb tettek a sorban – legalábbis ezt állították. Először azt mondták, hogy még abban az évben mindenkit behívnak, később már a következő május volt a határidő (én időközben állapotos lettem), utána meg szépen elfelejtettek. De majd egyszer úgyis megtörténik, biztattak. Én minden ilyentől félek*, így örülve és boldog tudatlanságban ültem a kis popómon, hiszen az állapotom végleges, ténylegesen mozgáskorlátozott vagyok, ténylegesen vannak problémáim.
Addig nem is volt baj ezzel a várakozással, amíg le nem járt a parkolási igazolványom, amit szerettem volna meghosszabbítani. Vittem szépen magammal a 2004-es papíromat, ami az utolsó orvosi szakvéleményem is egyben. De ezt nem fogadják el, mert túl régi. WTF? Mert ebből, ahol részletesen le van – latinul is, orvosi szakszavakkal is – írva, pontosan milyen az állapotom (kancsal a szemem, kacsázó a járásom, stb.), nem jönnek rá, hogy valóban megérdemlem-e a kártyát, vagy sem. Esetleg, ha teljesen vak lennék, nem csak a jobb szememre… (nem, arra sem vagyok teljesen.) Szerezzek be egy újabb minősítést!
Elmentem hát a kormányhivatalhoz, aki elvileg ki tudna nekem adni valamilyen papírt. Viszont ott is megerősítették, hogy a 2004-es papírom elévült, és új orvosi szakvélemény kell. Szóval viselkedjek úgy, mint akinek még nem volt parkolási igazolványa: vagyis kérjek beutalót a háziorvosomtól és menjek felülvizsgálatra. Én balga megkérdeztem, hogy pontosan milyen beutalót kérjek. Hiszen, gondoltam én, ezerféle beutaló létezik, a röntgentől kezdve az ortopédiaiig, de csak azt a választ kaptam, hogy ez a neve a kérvénynek. ORVOSI BEUTALÓ! Itt már szentségeltem magamban, hogy ennyire sötét nem lehet, mert rendben van, neki tiszta és világos, de ha én odaállítok az orvosomhoz, ő csak pislogni fog, hogy hová kérem, még akkor is, ha körülírom, mire kell. Azt meg mégsem írhatja rá, hogy felülvizsgálatra. Pontosan milyen felülvizsgálatra? De amikor a kormányhivatalnok látta az értetlen tekintetem, nagy kegyesen megkönyörült rajtam, és hozzátette: nyomtatok egy formanyomtatványt az orvosi beutalóról a komplex orvosszakértői vizsgálathoz. Na, ezt már én is megértettem… A munkaképesség felülvéleményezése szükséges ehhez is. Ne kérdezzétek, hogy mi köze a kettőnek egymáshoz! Miben változik a mozgáskorlátozottságom, illetve az, hogy nem tudok sokat gyalogolni és emiatt mindenhová autóval közlekedem, miután kiderül, milyen is a munkabíró képességem? Persze, összefügg a kettő, de basszus, ha rám néznek, már látják, hogy nem vagyok 100%...
Az is kiderült, hogy mivel most decemberben jár le a kártyám, már januárban el kellett volna indítanom a hosszabbítási tortúrát! Mert mi volt eddig? Bementem a 2004-es papírommal, bevezették a gépbe, és azonnal meghosszabbították. És én naiv, gondoltam, idén is így fog zajlani. Mert eddig mindig így ment, hiszen nem rendeltek még vissza, meg az állapotom is állandó.
Szóval most ott tartok, hogy fogom az „orvosi beutalót”, kitöltettem és aláíratom a háziorvosommal, kérek egy időpontot a Váradi utcai Rehabilitációs Szakigazgatási Szervtől, ahol jó esetben fél évvel későbbre adnak is, majd jön még jó negyedév, mire meglesz az eredménye, és utána végre benyújthatom megint a kérvényemet a parkolási igazolványra.

HALLELUJA! MAGYARORSZÁG, ÍGY SZERETLEK!

*Az előző orvos nagyon megalázott...

Nézzétek meg Zsebről készült képeimet a Facebookon, az Instagramon, vagy a Twitteren!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...