f

2012. október 24., szerda

NAV és az adókedvezmény, avagy a felvilágosítás az nuku

Fontos tudni, hogy a kismamákat a terhességük 91. napjától adókedvezmény illeti meg.
Erről a neten a következőt találtam a családinet.hu oldalon (szó szerint másolom ki az elejét, érdemes átkattintani és az egészet elolvasni):

Mértéke:
  • Eltartottanként és jogosultsági hónaponként, egy és kettő eltartott esetén
  • 62.500.-Ft, Három vagy annál több eltartott esetén 206.250.-Ft.
Ki lehet kedvezményezett eltartott?

a) akire tekintettel a magánszemély belföldön családi pótlékra, vagy bármely EGT-állam hasonló jogszabálya alapján családi pótlékra, más hasonló ellátásra jogosult;
b) aki a családi pótlékra saját jogán jogosult;
c) a rokkantsági járadékban részesülő személy;
d) a magzat (a fogantatás 91. napjától a világra jöttéig).
Ebből rám nézve az utolsó három pont is egyaránt érvényes: családi pótlékot, rokkantsági járadékot kapok, és még egy magzat is növekedik a hasamban.
Eddig rendben is vagyunk, de be kell vallanom, fogalmam sincs mi a teendő a továbbiakra. 
Megnéztem a fizu papíromat (márciusi akadt a kezembe), de nem jöttem rá arra, hogy eddig kaptam-e valamilyen adókedvezményt. A járulékokat ugyan felsorolják, de azokból nem jövök rá, hogy akkor kapok-e, vagy sem, esetleg mi is illet meg, és mennyi. Egyre kaphatnék, vagy az összesre? Megkérdeztem a bérszámfejtést készítő HR-esünk, de annyit válaszolt csak, hogy mit kezdjen azzal az infóval, hogy kisbabát várok? Illetve hozzátette, hogy a főnököm örülni fog neki...
Felhívtam a NAV-ot, ami szintúgy viccesre sikerült.
Ha már a fentebbiek miatt telefonálok, rákérdezek a rehab kártyára, amit február óta küldenek. Válasz: majd küldjük, ha elkészül. Az adókedvezménynél meg semmit se mondott, hogy milyen papírra van szükségem, mit nyomtassak ki, mit vigyek be a céghez, semmit: forduljon a munkáltatójához!
Szóval ha valaki ismeretes ebben a témában, kérem, ossza meg velem az információit!
93. napos :)

2 megjegyzés :

  1. Mi a nőgyógyásztól kértünk egy igazolást arról, hogy a magzat elmúlt 91 napos és egy a HR-től kapott formanyomtatványon igényeltük az adókedvezményt. Nálunk a párom vette igénybe, de az én cégemnek is le kellett pecsételni, hogy én nem kérem az adókedvezményt. Az összege egyébként havi nettó 10.000 Ft. Remélem segít valamit az infó.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...