f

2013. február 5., kedd

A fájdalomtól a nődokin át a táncig, avagy elmélkedések a 29. hétről

Túl hamar ittam a medve bőrére? Valamelyik nap azt hangoztattam, hogy imádok terhes lenni, mert most (a 3. trimeszter elejére) jutottam el oda, hogy végre minden momentumát élvezem. Nem fáj semmim, nincsenek rosszulléteim, a baba még nem annyira nagy, hogy zavaró legyen, és imádom, ahogy Zsebi Baba kommunikál velem.
Aztán jött az elesés. Ennél szebben nem is pottyanhattam volna a fenekemre, de sikerült hetekre kiütnöm vele magam. Kiderült, hogy nem tört el – ahhoz képest gyorsan gyógyul, és már néha el is felejtem. Ami viszont nem hoz megkönnyebbülést, mert ha hátradőlök, ha véletlenül ráfekszem, ismételten csillagok repdesnek a retinámon. Ráadásul este sikerült úgy megnyomnom a sérült farcsontom, hogy még egy idegszálam is becsípődhetett, mert utána a bal lábamba éles fájdalom nyilallt – ha Mr. Férfi nem nyúl értem, a földön terülök el.
Nem merek kimozdulni. Jobban mondva nincs is hová elmennem. A bevásárlást Mr. Férfi intézi, én meg nagyon is jól elvagyok a négy fal között. Azért a mozgást nem felejtettem el, ha nem is minden nap, de tornázom, amiket a gyógytornászom mutatott a mostani állapotomra. A tornától és a hétvégi romantikázástól, amit Mr. Férfivel sikerült összehoznunk, most a lehető „legjobb” helyen van izomlázam: a belső combomban.
Kezdem már unni a medence-csípő tájéki fájdalmakat, legyenek akármilyen jótékony hatásúak is!

*

Nálunk a házasság szóba sem jött, így muszáj apasági nyilatkozatot tennie Mr. Férfinek. Jövő hétfőre kapott szabadságot, akkor akarjuk elintézni. Mivel mindenhol mást mondtak az időpont egyeztetéssel és a szükséges iratokkal kapcsolatban, rákerestem, hogy Budapesten a IX. kerületben hogyan működnek a dolgok. A kerület honlapján szuperül összefoglalják, mi kell hozzá:
Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat

Szükséges okiratok:
§  Szülők érvényes személyi igazolványa és lakcímkártyája,
§ Az anya elvált vagy özvegy családi állapotának igazolása (záradékolt házassági anyakönyvi kivonattal, jogerős bírósági ítélettel, halotti anyakönyvi kivonattal)
§  Ha az apai elismerő nyilatkozatot a gyermek születése előtt teszik a szülők a terhesgondozási-kiskönyv, valamit szakorvosi igazolás, mely tartalmazza a szülés feltételezett időpontját is.
§  Házasságból született gyermekre nem lehet apai elismerő nyilatkozatot tenni csak akkor, ha a férj apaságát valamelyik bíróság jogerősen megdöntötte.
§  Nem tehető apai elismerő nyilatkozat akkor sem, ha az anya válását kimondó ítélet jogerőre emelkedésének napja és a gyermek születésének napja között nem telt el 300 nap.
§  Nem tehet apai elismerést az a férfi sem, aki 16 évvel nem idősebb annál a gyermeknél, akire az apai nyilatkozatot tenné. Kiskorú apa apai elismeréséhez az apa törvényes képviselőjének hozzájárulása is szükséges. Kiskorú anya esetén kirendelt gyámnak, eseti gondnoknak, mint a kiskorú törvényes képviselőjének az apai elismerő nyilatkozathoz írásbeli hozzájárulását kell adnia.
§  Külföldi állampolgárságú apa által tett apai elismerő nyilatkozatot – az apa adatai bejegyzésének elrendelése céljából – az anyakönyvvezető felterjeszti Budapest Főváros Kormányhivatalához.
Közben az egyik kismama kiegészítette ezt, hogy nem kell külön hajadonsági nyilatkozat. Remélem, valóban így lesz, mert ezt elfelejtettem megkérdezni, amikor felhívtam őket a (1) 217-6942 telefonszámon. A következők miatt viszont érdemes volt felhívni őket:
·         Nem kell előre bejelentkezni, hétfőn, szerdán és pénteken a fogadó órákban bármikor lehet menni.
·         Azok az ambuláns lapok, amiket eddig kaptam terhesgondozáson nem elfogadottak, külön olyan nőgyógyászati igazolás kell, amin a szülés várható időpontja szerepel.
Kicsit mérgelődtem, hogy ez az egész eszünkbe juthatott volna egy héttel korábban, mert akkor nem kellett volna a héten is meglátogatni a nődokit.
A nődokim egyébként imádnivaló. Nem tudott felvenni, de rögvest visszahívott, amint ráért, és megnyugtatott, hogy bármikor mehetek a magánrendelésére, csak kopogjak be és kiállít nekem egy igazolást. Így is fogok tenni!

*

Tegnap rájöttünk, hogy Zsebi Baba szereti Beyoncét. Ugyanúgy, ahogy Barack Obama is. És még őt egyáltalán nem érdekli, hogy most élőben hallja, vagy csak playbackről – így is úgy is táncikál rá a hasamban. Nekem viszont az egészről Király Linda „bakija” jutott eszembe…


Még 12 napig szavazhatsz rám! Ha szeretsz olvasni, akkor kérlek, kattints rám (is)!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...