f

2013. augusztus 3., szombat

Amikor a mami kissé beparázik!

Már állapotosan tisztában voltam azzal, hogy nem tudjuk megoldani a külön gyerekszobát, így feleslegesnek éreztük a légzésfigyelőt. Három hónapos is elmúlt Zseb, amikor babalátogatóban voltunk maryonnál. Náluk légzésfigyelős bébiőr volt. Éppen abban az időben rendeltem meg a bébiőrt, mert többször előfordult, hogy Zseb a szobában aludt, mi pedig a konyhában vacsoráztunk, s rájöttem, hogy hiába hallani át a sírását, nekem kell, hogy egyébként is halljam. Csakhogy a mi bébiőrünk zenél, világít, de nem légzésfigyelős! Maryon persze légzésfigyelő párti, így próbált rábeszélni a használatára. Győzködés közben egy ijesztő példát hozott fel.

Volt egy fiatal pár, akik mindent megvettek a gyereküknek. Nem számított náluk a pénz, mindenből a legdrágábbat választották. Kivéve légzésfigyelőt. Szükségtelennek tartották, viszont a baba néhány hónaposan az egyik éjszaka meghalt.

Valószínűleg tudat alatt foglalkoztatott a gondolat. A következő éjszaka szopi után hátat fordítottam alvó csemetémnek, és bealudtam. Fogalmam sincs, mennyi idő telhetett el, de valami sikolyfélére ébredtem, melyet Zseb adott ki. Gyorsan megfordultam megnézni. Hozzáértem a mellkasához, de nem éreztem semmit se, nem hallottam a lélegzetvételét sem. Ahogy megmozdítottam, már hallani lehetett, ahogy szuszog. Ennek ellenére megijedtem. Lehetséges, hogy csak félálomban voltam, és nem is volt igazi veszély, de utána nem tudtam aludni, állandóan a kis mellkasát nézegettem. Ráadásul másnap is ugyanígy jártunk.

Gondolkodni kezdtem a légzésfigyelőn, de mivel Zsebbel egy ágyban alszunk, a szokványos készülékek nem bizonyultak megfelelőnek. A lapokat nem tudtam volna hová rakni: vagy a gyerek mászott volna le róla, vagy én feküdtem volna rá. Zebranyúl rávilágított, hogy létezik pelenkára csíptethető is. Gyorsan utána néztem, és valóban létezik.* Nem olcsó, bár a hagyományos sem az… 9 hónapra kellene összvissz… Megéri, vagy nem is szükséges? De legalább megnyugszom tőle**…

Először kölcsönözni szerettem volna, de kiderült, hogy alig 7000 forinttal kerül kevesebbe a 9 hónapra, mintha megvennénk. Mr. Férfi az utóbbit tanácsolta, így megrendeltem a Brendonból. Csütörtökön hozta meg a futár. Egy pici „vacak”, de remélem, hasznos.

Este már felpreparáltam a kiscsávó pelenkájára. Először nem jöttem rá, mikor is van bekapcsolva, a használati utasítását ezerszer áttanulmányoztam, mire rájöttem, és mire megláttam a zöld villogó fényt.*** Ahogy Zseb elaludt, betakartam a paplannal, nem akartam állandóan azt figyelni, de még így is többször rápislogtam.

Egyszer riasztott be, éppen amikor ébren voltunk mindketten: Zseb a cicit kereste. Most éjjel is rajta volt, de nem hallottam semmit, viszont reggel a narancssárga villogott, ami azt jelzi, hogy egyszer megrezegtette a pici hasát (15 mp-ig nem vett levegőt). Remélem, csak az éjszakai mozgolódás során nem érezte csak a lélegzetvételt.

*Itt bővebben olvashattok róla.
**vagy mégsem…

***csak az elem merülhet le? A led nem éghet ki?

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...