f

2013. december 21., szombat

Narancsos sütőtökleves

Valahogy karácsony táján jön az ötletem, hogy fakanalat ragadjak. Eddig Zsebnek sem nagyon kellett kotyvasztanom, mert még mindig 70-80%-ban csak anyatejet kap, a maradék 20-30%-ban nyers gyümölcsöket-zöldségeket.
Ősszel gyakran sütünk tököt. Nekem meg ráadásul a sütőtök leves a kedvencem, így gondolva magamra is, a megsütött tököt nem csemegeként fogyasztottuk el, hanem megcsináltam levesnek. 
Zsebnek nagyon bejött, bár nem kapott belőle sokat, mert fűszeres volt!

Fogtam egy hagymát, amit lereszeltem, és az apróra vágott fokhagymával (én botorságomra 1 gerezdet tettem bele, de bőven elég lett volna fél is, mert így mindent elnyomott) vajon megpirítottam. A sütőből előszedtem 4  tökszeletet, majd belekapartam a serpenyőbe. Lassú tűzön kavargattam, majd gyömbérrel és fahéjjal fűszereztem - nem nagyon erősre, hogy ha Zseb úgy gondolja, megkóstolhassa. Továbbra is a tűzön hagyva megmostam 4 narancsot, kettévágtam őket, és a levüket a tökre csavartam. Elvileg forrásig kellett volna utána főznöm, de valószínűleg ahhoz vagy több narancslé, vagy kevesebb tök kellett volna. Végül fél liter tejszínnel összeturmixoltam. Hiába adagoltam lassan egymáshoz a dolgokat, hiába hagytam időt a turmixgépnek, olyan sűrű lett, hogy még tejjel fel kellett öntenem. A tetejére pedig chilit szórtam.

Az íze? Nekem és apumnak ízlett, bár nagyon érezhető volt benne a fokhagyma, illetve a gyermek apja nagyon tejesnek vélte. 

3 megjegyzés :

  1. Nekem is van egy bevált sütőtök-leves receptem, de abban nincs se tej, se tejszín.
    Ha esetleg érdekel, szívesen elküldöm privátban. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp! :) Előre is köszönöm!

      Törlés
    2. Fb-on elküldtem! :)
      Ki fogom próbálni a Te verziódat is! Sütőtök narancsosan-fahéjasan, mmmmm, nagyon izgat ez a változat!! :P

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...