f

2014. január 6., hétfő

Kukorica leves

Instagram
A héten még vidéken vagyok, ahol nagyimék szoktak segíteni. Ma is jöttek, én meg szerettem volna meglepni őket egy finom ebéddel. Imádom a tárkonyos ragulevest, főleg a kukoricát benne, így kerestem egy kukorica levest, és hozzá egy főzeléket, amit még a kismanóm is megehet velünk ebédre.

Reggel nyolckor szerettem volna kimenni az üzletbe bevásárolni, de Zseb délelőtt aludt, nagyiék csak tizenegy felé értek ki hozzánk. Ráadásul volt még néhány elintéznivalóm a városban.

Fél egy is elmúlt, mire hazaértem a cuccokkal, és kezdtem hozzá a leves elkészítéséhez.

Elővettem egy közepes méretű fazekat, melybe vágtam körülbelül 5 dkg vajat (margarint írtak, de én azzal nem főzök...), és 0,5 dl olíva olajban felolvasztottam. Felkockáztam 1 fej hagymát, összeaprítottam 1 gerezd fokhagymát és karikákra vágtam 1 nagyobb új hagymát (póréhagymát nem kaptam). Csíkokra vágtam 1 paprikát. Legközelebb ezt kihagyom belőle, mert nem szeretem a főt paprikát, ráadásul nagyon domináns az íze. Az egészet beleöntöttem az olvadt vajba, és pirítottam egy kicsit. Mivel egyszerre tettem bele az egészet, semmi sem pirult meg... Közben megpucoltam és kockákra vágtam 2 közepes burgonyát. Amint jónak láttam (a pirítás lett volna az eredeti utasítás) beleöntöttem a krumplit. Amíg megfőtt felbontottam a konzerv kukoricát, és előkészítettem 2 dl tejfölt. A burgonya gyorsan megpuhult, jöhetett a kukorica és a tejföl. Persze én egészben öntöttem bele, amitől összekapódott. Nagyi utána mondta, hogy előbb egy kis tálkában össze kellett volna keverni, majd a léből tenni bele, hogy felmelegedjen. Nem gondoltam erre, így a leves szemcsés maradt.
Felforraltam még egyszer és kész is lett!

Végül a késői ebéd miatt nem csináltam meg a főzeléket, csak répát és brokkolit pároltam Zsebnek.

6 megjegyzés :

  1. Nagyon durva, veled álmodtam! :) Vagyis csak annyi volt, hogy láttalak élőben. (elég rosszul aludtam, szinte egész éjjel járt az agyam félálomban)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy kicsit úgy jött le, hogy a rémálmaidban szerepeltem :)))))

      Törlés
    2. jaaaaj, bocs, nem!!!!!! csak pörgött az agyam mindenen, és este láttam a képet zsebről, amin áll, biztos azon agyaltam

      Törlés
  2. Színre ugyan egy kicsit bizarrul rikító ez a leves, de biztos nagyon finom volt! :)
    A kukorica (krém)levessel már én is régóta szemezgetek, na majd ha elfogy a kókusztejes sütőtök (még a fagyasztóba is eltettem belőle, annyi lett... :O ), a kukorica(krém)leves lesz a következő "áldozat"! :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt a színe ennyire rikító, csak az a Lo-fi effekt :)
      Én ajánlom, de legközelebb tárkonyosan készíteném. :)

      Törlés
  3. Sejtettem, h vmelyik effekt miatt lehet csak ennyire sárga... :D
    Köszi a tippet, kipróbálom!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...