f

2014. január 8., szerda

Mikológusnál

Csúf téma, vigyázzatok!


Szóval...
Még gimi vége felé, vagy egy kicsit később a jobb nagylábujjamon a köröm elváltozott. Megkeményedett a vége, felfelé kezdett el nőni, olyan törmelékessé vált.
Tudtam, hogy az egész egy cipő miatt van, de sosem tudtam meggyógyítani. Elmentem vele bőrgyógyászhoz. Egy 70 év körüli, SZTK keretes, legalább 9 dioptriás szemüveget viselő nő volt, aki messziről egy nagyítóval ránézett a körmömre. Rögvest rávágta, hogy körömgomba és szedjek félévig valami erős gyógyszert. Egy dobozzal be is szedtem, amikor utána olvastam, és ha nem is mindenhol, de rengeteg helyen felhívták rá a figyelmet, hogy tönkreteheti a májat. Ezek után úgy voltam vele, hogy alapból nem volt bizodalmam a doktornővel szemben, egy doboz után abbahagyom, inkább más, alternatív módszerekkel próbálom gyógyítgatni magam.
Canesten Plus, Scholl ecsetelő, Nailner ecsetelő, ecet, teafa olaj... Amit csak találtam, kipróbáltam - és ne hogy azt higgyétek, hogy pár hétig csak, volt olyan, amivel majd' egy évig is, mert azt mondták, hosszú folyamat.
Néhány éve elmentem megmutatni a szemölcseimet (anyajegyeimet) egy másik - magán - bőrgyógyásznak. Neki megmutattam a körmöm, illetve mondtam, melyik gyógyszert szedtem rá. Kicsit kiakadt, hiszen annyi, de annyi gomba létezik, és nem mindegyikre ugyanaz a gyógymód. Elküldött egy mikológushoz, hogy tenyésztessük ki.
Az általa adott doktor elérhetőségeit elveszítettem, csak véletlenül találtam meg évekkel később, amikor már várandós voltam Zsebbel. Ebben az időben nem akartam vele foglalkozni... Most ősszel viszont jött egy olyan ötlet, hogy most kellene elmenni, mert amíg szoptatok, nem kaphatok belsőleg alkalmazandó gyógyszert. Időpontot kérve el is mentem a G1 Intézetbe, Dr. Simon Gyulához*.
A vizsgálat során többszörösen beégtem:

  • tejfoltos pólóban mentem, így a kabátot nem tudtam levetni
  • csengettem, amikor az ajtó nyitva állt
  • elfelejtettem az orvosom nevét
  • nem találtam a pénztárt
  • a fizetendő összeget tartalmazó papírt bent hagytam a rendelőben, úgy kellett utánam hozni...
Egyszóval adtam önmagam...
Ezeket leszámítva aranyosak, kedvesek voltak. Csak pozitív élménnyel távoztam. Az ára nem volt olcsó, 11.000 forintot fizettem érte, de úgy éreztem, ezek után megoldódik a problémám.
És valóban!

Az eredmény:
Gomba nem tenyészett ki
Mikroszkópos vizsgálat eredménye:
KOH: negativ


Szedhettem volna rá évekig gombaölő gyógyszert, akkor sem múlt volna el a csúfság a körmömről... Sőt csak a májam ment volna tönkre!
Amiért nagyon örülök neki: most már a lábujj körmeimet is festhetem, nem fertőzöm meg vele a többit! Annyira, de annyira boldog vagyok, a lehető legjobb döntésem volt, hogy elmentem és megnézettettem :)

*remélem, nem okozok senkinek kárt, hogy megadtam a nevét.

2 megjegyzés :

  1. Válaszok
    1. Valószínűleg a sérüléstől lett ilyen, de majd visszamegyek még vele a bőrgyógyászhoz, hátha tud rá valamit...

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...