f

2013. április 15., hétfő

Inkontinencia


A várandós nők és kismamák közel 72 százalékát érinti az inkontinencia, azaz az akarattól független vizeletvesztés.”

Úgy látszik, elért engem is. Igaz, az ok nem éppen a terhesség, hanem a nátha, de tegnap este elég kellemetlen helyzetbe kerültem emiatt.
9 nappal a szülés előtt megfáztam. Apum volt az okozója, mert sikeresen összeszedett valahol egy kis náthát – pont akkor, amikor hazajöttem, és utána egyáltalán nem figyelt oda, hogy óvatos legyen: köhögéskor nem mindig tette a kezét a szája elé, de volt olyan is, hogy éppen az egyik olyan díszpárnába tüsszögött, amiket tévénézés közben gyakran teszünk a fejünk alá. Fiatal Lány csak úgy jellemezte, hogy pasi, mert óvatlan volt velem szemben, viszont annál nagyobb bűntudata van, hogy éppen most kellett hazahoznia a bacikat.
Remélem, lassan véget ér, mert nem úgy kezdődött, ahogy a nátha nálam szokott. Az első nap mintha kimaradt volna: nem fájt se a fejem, se a torkom. Rögvest orrdugulás, orrfújás, köhögés és tüsszögés. Az utóbbi „tréfált meg” az este.
Ülök a nappali garnitúráján, éppen Facebookon játszom, amikor rám tört a tüsszentés. Kétszer is egymás után. És mind a kétszer elengedett a záró izmom… Be kell vallanom, ilyen még nem történt elő velem, sőt nem is éreztem előtte úgy, hogy pisilnem kell. Ráadásul éjjel jóslóztam és egész nap keményedtem, így az első gondolatom nem az volt, hogy bepisiltem, hanem az, hogy elfolyt a magzatvizem! Állok fel, kiabálok a konyhában vacsorát készítő apumnak, hogy baj van. Szalad be, neki is az első gondolata az volt, hogy irány szülni – bár ő most ettől nagyon tartott, mert a náthájára éppen forralt bort ivott, másis jogosítvánnyal rendelkező családtag meg jelen pillanatban nem volt a városban… Megnyugtattam, hogy nem megyünk még sehová, csak átöltözés után takaríthatom ki a kanapét ülőpárnáját, mert nem csak becsurrant néhány csepp, hanem szó szerint elengedtem a vizeletem.
Ezek után egész este, ha tüsszentettem azzal viccelődött, hogy na, most is bepisiltél?

7+1 nap.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...