f

2013. szeptember 22., vasárnap

Állatkísérlet mentes termékek?

Sajnos eddig még nem találkoztam ezzel a képpel az üzletekben...
Ti alá szoktatok írni petíciót?
Én nagyon ritkán. Nem mondom, hogy soha, mert néha valami annyira megérinti a szívem, és olyankor igen, egyébként viszont nem látom nagy értelmét. Mi van akkor, ha több tízezer ember aláírja, kéri, de a felsőbb hatalom mégsem akarja? Nem tudom, hogy így van-e, vagy csak én gondolom rosszul, sosem néztem utána.
Viszont vannak ügyek, amikért kiállok. Ilyen a természetvédelem, különösen az állatvédelem. Nem szeretem, ha bántják őket. Arról órákat tudnék zengeni, mi a véleményem az egészről, de nyugi, nem teszem, mert akaratlanul is sok-sok ember, barát, családtag lelkivilágát sérteném meg. Kicsit drasztikus vagyok ebben a témában, kicsit radikálisan állok hozzá, szélsőséges megnyilvánulásaim is vannak.
Nem szeretem, ha a közösségi oldalakon szenvedő állatokat látok, mert nem tudok rajtuk segíteni. Napokra letör egy kegyetlenül bántalmazott állat látványa, emésztem magam rajta, mert nem teszek ellene semmit se. Nem osztom meg, mert a barátaim is hasonló cipőben járnak, mint én, nem fogadom örökbe, mert már 3 kutyám van, mindhármat befogadtuk, két cicám, az egyiket Pestről a Ferenc körútról hoztam haza, ott volt kidobva, kullancsosan, rettegve. Több állatot nem tudok gondozni, pedig ha tehetném az összeset magamhoz venném.
Lusta vagyok odafigyelni arra, hogy mindenben természetes anyagokat használjak. Tetszenek a naturkozmetikumok, viszont eddig nem nagyon találtam olyat, ami meg is felelt volna számomra. Ilcsi az egyetlen, amire azt mondom, hogy szuper, de drága, és nem lehet minden sarkon kapni. Nekem olyan dolgok kellenek, amit megkapok a Sparban, a DM-ben, vagy a Rossmannban. Nem fogok utánajárni, akkor veszek más milyet. Olyat, ami viszont ellenkezik az elveimmel. Környezetkárosító, mesterséges anyagok vannak benne. S a legtöbbet állatokon tesztelték.
Elhatárolódok mindennemű állatkísérlettől, de amíg csak ott lebegett a gondolata, háttérbe szorítottam. Mit érdekelt engem, hogy az Avon tesztel-e. Biztosan nem, és utána járás nélkül vettem a tusfürdőit. Főleg, mert az Avon mindenre odafigyel, biztosan jó. Vettem a Head and Shoulderst, mert korpásodik a hajam, és azt ajánlották. Nem néztem utána, milyen teszteken ment keresztül…
Ahogy megszületett Zsebi, kezdtem utána járni a dolgoknak. Jobban mondva csak olyanokra gondoljatok, hogy milyen gyerekbarát mosószerek vannak, öblítőt lehet-e használni, stb. Továbbra sem érdekelt a háttér. Olyan kellett, amit lehet kapni a fent említett három üzletben. Máshová nem járok.
Közben a többi lány (áprilisi anyuka) mondott néhány dolgot, amit ugyan lehet kapni, jók is, olcsók is, de bonyolultnak tűnnek. Ilyen a mosószóda, az epeszappan (ez marhaepe, szóval nálam kihúzva), a mosódió. Mindegyiknél volt valami, ami miatt nemet mondtam rá. Órákon át áztatni előtte, nem hozza ki a foltot, büdös.
Aztán like-oltam egy oldalt. Azt hittem, hogy majd ott sok jó dolgot látok, és lesznek olyan termékek, amiket én is meg tudok venni. Valami egyszerűsített listát vártam. Valamilyen szinten kaptam is, csak megint előjöttek azok a problémák, amik az Ilcsinél is. Nem olyan egyszerű, hogy bemegyek a boltba, leveszem a polcról, és hazaviszem. Mert a legközismertebb márkák végzik a legtöbb állatkísérletet. Találtam egyet, ahol a következőt írják: „Mivel az állatokon történő kísérletezés minden formáját elutasítjuk, a kutatásaink során fantasztikus önkénteseket, vagy fejlett laboratóriumi technikákat, pl. sejtkultúra vizsgálatot használunk. Mivel az állatokon történő kísérletezés minden formáját elutasítjuk, a kutatásaink során fantasztikus önkénteseket, vagy fejlett laboratóriumi technikákat, pl. sejtkultúra vizsgálatot használunk. Viszont a fent említett oldalon erre is azt írták, hogy közvetlen nem, de közvetve igen, folytatnak. Nem tudom, mit jelent, és őszinte leszek, szeretnék hinni nekik, mert szeretem a termékeiket.
Ezen az oldalon találtam rá a Stop Vivesection magyar közösségére is. Éppen egy polgári kezdeményezéshez gyűjtenek aláírást az állatkísérletek ellen. Bemásolom az oldalukról, hogy pontosan mi is ez:

Bár kevesen tudják, de folyamatban vagy egy európai polgári kezdeményezés, melynek végső célja az állatkísérletek teljes betiltása. A kezdeményezést kényelmesen, otthonról is alá lehet írni online ezen a honlapon: https://ec.europa.eu/citizens-initiative/ECI-2012-000007/public/index.do?lang=hu Az aláíráshoz a nevedre és egy azonosításra alkalmas okmány számára lesz szükség. Az azonosítás azért fontos, mert ez nem egy petíció, több annál! Ha összegyűlik az 1 millió aláírás az Európai Unióban, illetve legalább hét országban elérik az előre megszabott kvótákat, akkor az európai bizottságnak kötelessége foglalkoznia a kezdeményezéssel.

Miről szól a Stop vivisection európai polgári kezdeményezés?

Az európai polgárok, arra ösztönzik az Európai Bizottságot, hogy vonja vissza a tudományos célokra felhasznált állatok védelméről szóló 2010/63/EU irányelvet. Egyúttal felkérik az Európai Bizottságot, hogy nyújtson be egy új javaslatot, amely véget vet az állatkísérleteknek és kötelezővé teszi az orvosbiológiai és a toxikológiai kutatásban a kifejezetten az emberekre, nem pedig az állatokra vonatkozó adatok használatát.

A jelenleg hatályos jogszabály többek között engedélyezi:

-olyan kísérletek végzését főemlősökön, amelyek nem humán gyógymódok kifejlesztését célozzák

-kísérletek végzését érzéstelenítés nélkül, valahányszor a kutatók ezt megfelelőnek tartják

-olyan kényszerített úszás- vagy mozgástesztet, amelynek célja a teljes kimerülés

Kérjük támogasd te is harcunkat az állatkísérletek ellen!

Írd alá: https://ec.europa.eu/citizens-initiative/ECI-2012-000007/public/index.do?lang=hu
Írj nekünk e-mailt: stopvivisection.hu@gmail.com
Tudj meg többet: www.stopvivisection.eu/hu


Én ezt aláírtam. Megadtam a személyi igazolványom számát, és kiállok az ügy érdekében. És most erre kérlek Titeket is. Jobban mondva, ha egyetértesz vele, Te is hasonlóképpen vélekedsz!
Ha nem interneten akarjátok, hanem személyesen, itt megnézhetitek, hol lehet.
Érdekességképpen még két oldal:

Sajnos ennek ellenére be kell vallanom, vannak olyan termékek, amikről nem tudtam még lemondani. Például a Vanish termékek, a Parodontax fogkrém, ami az egyetlen jó az ínyemre.  Ha tudtok helyettük mást, kérlek osszátok meg velem!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...