f

2012. január 2., hétfő

biblio...

Utókarácsonyra úgy döntöttem megajándékozom magam valami olvasnivalóval. A könyvesboltban eszembe jutott, hogy évekkel ezelőtt ajánlották Sinéad Moriarty könyveit.
A Földre szállt nagynénit olvastam is, de az Emma-Trilógiáját akkor sehol se találtam, azután pedig el is feledkeztem róla. Annyira nem vonzott akkoriban...
Most viszont úgy döntöttem, mégiscsak el kellene olvasni, már csak a témáját illetően is. Mivel női író + az előző regényét figyelembe vettem gondoltam, a romantikus polcon csak meglelem. Hát nem találtam!
Miért is találtam volna?! A baba-mama polc legeldugottabb sarkába rakták a sorozatot. Életemben először léptem ahhoz a polchoz! Szívem vadul dobogott - na jó nem, semmi extra érzelem nem befolyásolt, de azért átfutottam a könyvgerincére írt címeket.
Valahogy nem csodálkoztam, hogy az első rész, a Babablues elfogyott. Mindig így járok, ha sorozatokat akarok olvasni. Sosem tudom az első kötettel kezdeni. Azért a másik kettőt gyorsan megvettem, a hiányzót pedig megrendeltem, amire legalább 10 napot várnom kell.:(
Íme a könyvek tartalmai, amiket a moly.hu közösségi portálról vettem:
Babablues
Azt mondják, egy nõ két dologért képes mindent megtenni: hogy legyen gyereke, és hogy ne legyen gyereke. Emma az elõbbin dolgozik. Úgy érzi, lelkileg megérett az anyaságra, és férje, a jóképû rögbiedzõ is örülne neki. Azt hitte, egyszerû lesz, csak akarniuk kell. Annak az undok sógornõjének is van már egy kisfia, sõt megint terhes, és ikrei lesznek! Neki mégsem megy olyan könnyen. Vége tehát a dorbézolásnak és a spontán szexnek, jön a zöld tea és a kézenállás házasélet után. A jóga meg a termékenységi tesztek. Ha természetes úton nem megy, segít a modern orvostudomány: annyiféle vizsgálatot és kezelést kitaláltak már. De ezekrõl is csak az derül ki, hogy válogatott kínzások. Emma szerencsére mindvégig egészséges humorral viseli a megpróbáltatásokat, de mielõtt a hormonkezeléstõl és a szorongástól végképp megõrülne, valamint környezetét is halálra gyötörné, barátkozni kezd az örökbefogadás gondolatával.
Mi ebbõl a tanulság? Ahogy egy harmincas szingli lánytól nem illik megkérdezni, mikor megy már végre férjhez, egy harmincas feleséget sem tanácsos faggatni, mikor szánja végre rá magát a gyerekvállalásra. Ha magától nem mondja, mennyire szeretne már anya lenni, nagy valószínûséggel elkeseredetten próbálkoznak, csak nem olyan egyszerû az.
Született szülők
Ismét itt van Emma, a Babablues szeleburdi hõsnõje, és továbbra is gyermekre vágyik. Két éve hallgatja biológiai órája ketyegését meg mások intelmeit, hogy jó lesz igyekeznie. Pedig rajta és sokat szenvedett férjén, Jamesen nem múlik: õk a fejen állástól kezdve a lombikbébiprogramig mindent kipróbáltak. Emma végül úgy dönt, hogy lemond a szaporodás legáltalánosabb módjáról, és az örökbefogadást választják (ami ellen, némi agymosás után, Jamesnek sincs kifogása) – az úgyis könnyebb, gyorsabb, kevésbé fájdalmas. Emma legalábbis ezt képzelte. Hamar ráeszmél azonban, hogy sok mindent kihagyott a számításból, a többi között azt, hogy csak külföldön, például Oroszországban vannak örökbe adható gyerekek. Továbbá bizonyítaniuk kell Jamesszel a rettegett szociális munkásoknak, hogy alkalmasak egy baba felnevelésére. Valamint nem árt, ha beszélnek pár szót oroszul, rendelkeznek némi ismerettel az orosz kultúráról, megfelelõ ajánlókat találnak – vagyis az örökbefogadás tetõ alá hozása egyáltalán nem egy leányálom. És ha ez nem kergeti õrületbe szegény Emmát, akkor megteszik a családtagjai meg a barátnõi.
Egyről a kettőre
Emma és James hosszú ideig hiába várt kisbabára, aztán egyszerre kettõ is befutott. Nem, nem ikreik lettek, hanem a Jurij névre hallgató ennivaló orosz csöppségük mellé egy pocaklakó is belépett a képbe, máris fenekestül felforgatva az életüket. Fogalmuk sincs, hogyan birkózzanak meg Jurij állandó éjszakai sírásával, szeszélyes természetével, a rendszertelen alvásával és a finnyás ízlésével. Ráadásul ott van még Emma minden lében kanál édesanyja, a nem hozzá való lányt elvenni készülõ fivére, lobbanékony természetû legjobb barátnõje s annak gyermek után áhítozó férje, valamint a vérlázító húga, aki hírnévért és pénzért bármire hajlandó. Emma és James magukon kívül vannak a boldogságtól, hogy végre szülõk lettek, de azért néha nem bánnák, ha nem volna az egész ekkora… õrület!

------------
33 napos ciklusnál tartok.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...