f

2012. január 7., szombat

Kávémantra

Fontos kérdésnek tartom, hogy terhesség alatt milyen káros szenvedélyéről "kell" lemondania egy kismamának. Fogadni mernék, hogy a legtöbb nőnek (természetesen férfinek is) van valamilyen "rossz" szokása. Én például naponta többször is kávézom. Most is, amíg e sorokat írom, itt van mellettem a My little Pony-s bögrém (még iskolába sem jártam, amikor kaptam), és hosszú kávéval van színültig.
Az egyetem alatt teázót is nyithattam volna, annyiszor ültünk le a barátaimmal a szobám közepén a szőnyegre teaszertartást tartani (ne gondoljatok semmiféle japán módira, ez a mi kis összejövetelünk szerves része volt). Akkoriban meg voltam arról győződve, hogy terhesen a kávéról (már akkor is ittam) könnyedén, seperc alatt le fogok mondani (kicsit off: szerintetek nem létező szó a seperc? Én szeretem használni.), de a teáról kétséges.
Időközben a társaságunk felbomlott és Mr. Férfi rászoktatott arra, hogy tea helyett is kávét igyam. Így több hét is eltelik anélkül, hogy teáztam volna (jó, néha a munkahelyemen szoktam, ha éppen nem fogyott ki), és kérdésessé vált a fentebbi állításom.
De emiatt a kávé kérdés időszerűvé vált.
A legtöbben azt válaszolják, hogy nem fogyasztható. Mostanság olvasható mértékkel azért jobb válasz, nem?
Kedvenc oldalaim egyike Vida Ági Kismamablogja, ahol a linkre kattintva is látjátok, hogy a következőt írja:
Az alapszabály az, hogy lehet kávét inni a terhesség alatt, de mértékkel. Napi maximum 3 presszókávé az elfogadható mennyiség. 1 csésze kávéban kb. 50-60 milligramm koffein található. Kutatók nemrégiben bebizonyították, hogy napi 500 milligramm koffein (kb. 9-10 kávé) 2,2-szeresére növeli a vetélés kockázatát az első harmadban, és már napi 4 csésze is valamivel magasabb vetélési kockázatot eredményez. A 2007-ben végzett felmérés eredményeiből kiderül az is, hogy ez a vetélési kockázat csak a nemdohányzó nőknél áll fent, akik dohányoznak, azoknál nem (ennek ellenére nem szabad dohányozni a terhesség alatt, mert az meg súlyos fejlődési rendellenességeket okozhat).
Egy 2008-as cikk szerint pedig a születendő baba súlyát csökkenti a kávé, de ott is engedélyezik a napi 2 csészét. Akkor
Szóval mindent csak mértékkel!
Egyébként ti mit gondoltok erről a kérdésről? Lemondtatok, lemondanátok róla teljesen, vagy azért néha napján "bűnöztök/bűnöznétek"?
(Hol lehet beállítani az alap betűtípust és betűméretet a Freeblogon????)
((5 napos.))

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...