f

2012. március 30., péntek

Hőmérőzés


Az elmúlt hónapokban mértem a hőmet, de sosem jöttem rá, hogyan emelkedik-csökken.

Mindig az ébredési hőmérsékletet kell mérni, azaz ébredés után azonnal mindig azonos módon (pl. csak szájban vagy csak hónaljban), lehetőleg digitális lázmérővel kell mérni a testhőmrésékletet (az pontosabb). A menses utáni néhány napban a hőmérséklet ingadozik akár egész fokokat is. Aztán egyszercsak jön 1-2 nap, amikor nagyon leesik, ilyenkor van a tüszőrepedés, majd az ezt követő pár napban emelkedni kezd egészen 36,8-37 fokig és innentől kezdve minden nap nagyjából azonos a hőmérséklet. Ez normál ciklus esetén is így van, tehát akkor is megnő akár 37 fok körülire a testhőmérséklet!
De nem kell feltétlenül ennyire megnőnie, van, akinél 36,6 fok a magasabb, másnál meg akár 37 fok fölé is mehet, ez teljesen egyéni, érdemes hozzá tudni az előző hónapok adatait is. Ami biztos, hogy ha nem ingadozik a testhőmérséklet nagyokat, hanem nagyjából stagnál, akkor már volt peteérés.

A menstruáció közeledtével visszaesik az ébredési hőmérséklet, de van, akinek csak a menses alatt megy vissza az érték. Jó jel, ha a menstruáció előtti napon vagy az első napján még nem esett vissza a testhőmérséklet és a menstruáció sem jött meg. Ez egy gyanújele lehet annak, hogy valóban teherbe estél. A terhességi testhőmérséklet magasabb és ez akár még a szoptatás alatt is eltarthat.

olvashatjuk Vida Ági Kismamablogján.

A fentebbiek szerint jártam el, reggel ébredés után, digitálissal mértem, de állandóan ingadozott. Egyik nap 36.4 másik nap 36.6, következőleg megint csökkent majd megint nőtt - de mindig 0.2 fokot.

Pénteken elutaztunk, a hőmérőmet meg itthon hagytam. Így a következő napok természetszerűen kimaradtak.

Aztán jött a kedd, talán a peteérésem napja. Nem tudom pontosan mikor van, nem tudtam még kiszámítani, nem jöttem még rá az ovu-tesztekből sem. Úgy gondoltam, hogy már felesleges mérnem, úgyis csak a megadott napokon tudunk együtt lenni Mr. Férfival (péntek, hétfő, szerda, csütörtök - tudom, hogy a nődokim azt tanácsolta, hogy előtte 5 napig szünet, de ki bírja ki?).

Most meg már azért nem mérem, mert félek. Izgulok, hogy esetleg most tényleg megfogant a Csöppség, és most inkább hagyom magam két hétig abban a hitben, hogy gyermeket hordok a szívem alatt. Majd kiderül, hogy bejön-e, vagy csak áltatom magam.

---
17 CN, 11 nap múlva esedékes...

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...